قوی ترین و بهترین پردازنده لپ تاپ

۱ بازديد ۰ نظر

قوی ترین پردازنده لپ تاپ و بهترین لپ تاپ با پردازنده ای ام دی را نمی توان در یک مورد خلاصه کرد. پردازنده های شرکت ای ام دی با نام Ryzen در بازار عرضه می شوند. امروزه بیشتر پردازنده های مرکزی سیستم ها یا همان CPU ها را دو شرکت بزرگ اینتل و AMD تولید می کنند. یکی از اساسی ترین تصمیمات در زمان خرید لپ تاپ دانشجویی یا سایر لپ تاپ ها، مربوط به نوع و قدرت CPU آن و همچنین انتخاب بین دو نوع اینتل و ای ام دی می باشد. پردازنده  های رایزن ای ام دی از  لحاظ مصرف انرژی و توان پردازشی چند هسته ای بسیار عالی می باشند و در کار هایی که به پردازش چند هسته ای نیاز دارند عملکردی فوق العاده خواهند داشت. در ادامه ما مواردی از  بهترین پردازنده را به شما معرفی می کنیم.

پردازنده های Ryzen ای ام دی

قبل از اینکه به معرفی بهترین لپ تاپ با پردازنده ای ام دی بپردازیم، نگاه مختصری به پردازنده های Ryzen و انواع آن خواهیم داشت. پس از چند سال حضور نه چندان موفق در بازار پردازنده های دسکتاپ، پردازنده های شرکت AMD به عنوان رقیب ضعیف تر پردازنده های شرکت اینتل شهرت داشتند تا اینکه شرکت ای ام دی معماری جدید Zen را وارد محصولات خود کرد و همین موضوع باعث متحول شدن  میزان فروش محصولات این شرکت شد. پس از اینکه سری رایزن در سال 2017 معرفی شد، در واقع به رقیب اصلی سری Core شرکت اینتل تبدیل شد و تا به امروز چهار نسل از تراشه های آن به بازار عرضه شده است و  امروزه بهترین مارک لپ تاپ های جهان از این سری پردازنده به عنوان پردازنده اصلی لپ تاپ های خود استفاده می کنند.

پردازنده های رایزن نیز همانند پردازنده های اینتل در 4 رده 3، 5، 7 و 9 به بازار عرضه می شوند. در حال حاضر مدل هایی که به بازار عرضه می شوند از معماری 7 نانومتری بهره می گیرند و طی فرآیند ساخت شرکت TSMC تولید می شوند. در مقابل، محصولات اینتل همچنان از معماری 10 و 14 نانومتری بهره می گیرند. همین موضوع سبب شده است تا محصولات شرکت AMD با قیمت کمتر عملکرد مشابه یا حتی بهتری از پردازنده های شرکت اینتل داشته باشند و مصرف انرژی بهینه تری را نیز دارا باشند.

یکی دیگر از نکات مثبت پردازنده های رایزن نسبت به پردازنده های شرکت اینتل، داشتن هسته های پردازشی بیشتر نسبت به مدل های مشابه اینتل می باشد و همچنین فناوری چند رشته ای را برای تولید عملکرد بالاتر دارند.

 

 

در حال حاضر، پردازنده‌های Intel Core i9 و AMD Ryzen 9 به عنوان قوی‌ترین پردازنده‌های موجود برای لپ تاپ‌ها شناخته می‌شوند. این پردازنده‌ها دارای توان پردازشی بالا و عملکرد قدرتمندی برای اجرای برنامه‌ها و بازی‌های حجیم هستند.

ویژگی‌های قوی‌ترین پردازنده‌های لپ تاپ شامل موارد زیر می‌شود:

 

  1. عملکرد بالا: پردازنده‌های قوی توانایی پردازش داده‌ها را با سرعت بالا و بهره وری بیشتری انجام می‌دهند.
  2. چند هسته‌ای: پردازنده‌های چند هسته‌ای که به صورت همزمان چندین وظیفه را انجام می‌دهند و عملکرد چند وظیفه‌ای را بهبود می‌بخشند.
  3. سرعت ساعتی: سرعت پردازنده به واحد مگاهرتز یا گیگاهرتز اندازه گرفته می‌شود که نشان دهنده تعداد عملیاتی است که پردازنده در ثانیه انجام می‌دهد.
  4. حافظه Cache بزرگ: حافظه Cache بزرگتر می‌تواند عملکرد پردازنده را افزایش دهد زیرا داده‌های مورد استفاده به سرعت بیشتری در دسترس قرار می‌گیرند.
  5. پشتیبانی از فناوری‌های پیشرفته: مانند فناوری‌های مجازی سازی، امنیت سخت افزاری و افزایش عملکرد گرافیکی.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.